„BAKCYL”

17 marca 2018

W naszej szkole od października 2017 młodzież brała udział w projekcie BAKCYL. Uczniowie klas VI i VII poznawali tajniki bankowości. Projekt BAKCYL to proces przekazywania młodzieży, przez pracowników bankowych, praktycznej wiedzy finansowej i umiejętności wykorzystywania usług finansowych, tak aby ułatwić im świadomy i pomyślny start w dorosłe życie w nowoczesnym społeczeństwie. Na lekcjach, z osobami pracującymi w bankach, uczniowie dowiedzieli między innymi jak bezpiecznie pożyczać pieniądze, jak efektywnie je oszczędzać, jak tworzyć budżet itp. Podejmowaliśmy też tematy związane z bezpieczeństwem w internecie.

Zwieńczeniem projektu był międzynarodowy konkurs „Europejski Quiz Finansowy”. Z klas 7 wyłoniliśmy dwuosobowe drużyny, które w dniu 13.08.2018 wzięły udział w finale krajowym.Konkurs odbył się z małymi przygodami.Drużyna z klasy VIIa uzyskała 384 miejsce na prawie 600 drużyn.Zespół z klasy VII b uzyskał 223 miejsce. Gratulujemy! Uczniowie przyznali, że umiejętności uzyskane podczas projektu BAKCYL bardzo im się podobały i przydadzą im się w życiu codziennym. Program koordynuje Pani Marta Kaczmarczyk.

KANGUR MATEMATYCZNY

15 marca 2018

W dniu 15.03.2018 odbył się w naszej szkole Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny. Do konkursu przystąpiło 81 uczniów z klas II – VII. Przez ponad godzinę uczniowie zmagali się z ciekawymi zadaniami. Uczniowie musieli wykazać się sprytem oraz logicznym myśleniem. Po rozwiązaniu zadań każdy uczestnik konkursu otrzymał jedną z pięciu zabawek logicznych z drutu.

Międzynarodowy konkurs „Kangur Matematyczny” jest adresowany do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich, od klasy drugiej szkoły podstawowej do klas maturalnych w liceach i technikach. Rozgrywany jest w sześciu kategoriach. Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Wspólna dla wszystkich krajów data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność konkursu. Główną ideą konkursu jest sprowokowanie jak najliczniejszej manifestacji matematycznej o charakterze wspólnej, intelektualnej zabawy.W tym roku do konkursu zapisano 6 102 509 uczniów z całego świata w tym 379 471 z Polski.

Co roku organizatorzy przygotowują małe nagrody dla KAŻDEGO uczestnika.  W tym roku są to zabawki logiczne z drutu (uczeń może wybrać sobie jedną z 5 zagadek). Jedną z form nagród I stopnia jest udział w międzynarodowych obozach matematycznych. Najdłuższą tradycją i największą popularnością cieszy się organizowany przez TUWiNM co roku w sierpniu obóz matematyczny w Zakopanem.

Do Zakopanego przyjechały  grupy laureatów konkursu z Francji, Gruzji, Hiszpanii, Kazachstanu, Litwy, Mołdawii, Niemiec, Rosji, Rumunii, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Ukrainy, Węgier; młodzież polska z Białorusi, Litwy, Ukrainy i oczywiście uczniowie polscy. Na zasadzie wzajemności uczniowie polscy byli zapraszani na podobne spotkania do Francji, Niemiec, Rosji, Stanów Zjednoczonych, na Litwę, Ukrainę i na Węgry.

 

FORUM DLA RODZICÓW

W ramach zajęć Zdrowo jem…grupa uczniów odbyła niezłą powtórkę wiadomości, które posiada i które realizuje w ramach innych programów prozdrowotnych. Pod opieką i kierunkiem nauczyciela na zajęciach informatycznych wyszukiwała na portalach wiadomości o zdrowym odżywianiu dzieci i młodzieży, szukała zdrowych przepisów na smaczne potrawy oraz zasad zdrowego odżywiania. Nie są to dla dzieci wiadomości nowe, zajęcia traktowałam jako utrwalające, zadaniem było przygotować folder dla rodziców propagujący nasz program. Ułożony folder został wydrukowany i przekazany nauczycielom i rodzicom. Podczas comiesięcznych spotkań – konsultacji  nauczyciele przeprowadzili prelekcje na tematy zawarte w ulotce:

  • nowa piramida żywieniowa
  • przypomnienie wszystkich programów prozdrowotnych realizowanych w naszej szkole
  • żelazny zestaw sos – produkty spożywcze
  • podstawowe zasady odżywiania
  • zabawy z jedzeniem
  • pięć podstawowych grup produktów

Materiały propagandowe zawarte w ulotkach zostały również umieszczone na tablicach  informacyjnych w świetlicy oraz na terenie szkoły. Oddźwięk rodziców był bardzo pozytywny, rozmawiali o trudnościach we wdrażaniu zdrowej żywności w domowe menu, o braku czasu i niechęci dzieci do zmiany nawyków rodziców. Żaden temat nie był dla nich nowy, byli zaskoczeni ilością programów propagujących zdrowe żywienie realizowanych w szkole. Ale zawsze widać ich pomoc i pracę w prozdrowotnych projektach. Przed spotkaniami uczniowie przygotowali owocowo-warzywne szaszłyki, którymi częstowali wchodzących do szkoły rodziców. Zajęcia prowadziła Bożna Saczek.

EDUKACJA REGIONALNA – WIELKANOC

13 marca 2018

Wielkanoc to zaraz po Bożym Narodzeniu najważniejsze święto w ciągu roku. Mimo, że krótsze może mniej hucznie obchodzone to dzięki swojej wyjątkowości i porze roku, co roku  odgrywają ważną rolę w życiu każdego z nas. Oddzielają od siebie zimę i wiosnę, wyrywają nas z zimowego letargu i wprawiają w wiosenny nastrój. Żeby przejść przez to gładko i z uśmiechem na ustach należy się do Wielkanocy odpowiednio przygotować. Święta Wielkanocne już oraz bliżej. Właśnie zaczęły się przygotowania duchowe – rekolekcje wielkanocne. Naszym gościem była, jak o roku, grupa przedszkolaków z Akademii Przedszkolaka. Dzieci mogły obejrzeć bogatą wystawę pisanek, kraszanek i innych ozdób kojarzonych z Wielką Nocą, a wykonanych przez uczniów szkoły w ramach programu własnego „Śladami śląskich przodków”. Zaciekawione opowieścią o życiu dawnych Ślązaków chętnie bawiły się w robienie prania, ubijały masło, przebierały się w tradycyjne śląskie stroje. Zapraszamy chętnych na regionalne zajęcia edukacyjne. Jeśli chcesz zobaczyć naszą izbę wirtualne, zajrzyj TU oraz TUTAJ.  Zajęcia prowadziła Pani Bożena Saczek.

 

ZAJĘCIA CZYTELNICZE W BIBLIOTECE SZKOLNEJ

3 marca 2018

1 marca na cotygodniowych spotkaniach w ramach zajęć czytelniczych grupa uczniów z klas 1 i 2 napisała list do p. Magdaleny Kulus, autorki książeczki o Cykorze. Przygody małego kociaka dzieci poznały 22 lutego, podczas zajęć z okazji Dnia Kota. Sympatyczny kocurek wkradł się w dziecięce serduszka i nie pozwalał wyrzucić z ich pamięci. Uczniowie zdecydowali, że koniecznie muszą dowiedzieć się czegoś więcej o tyskiej pisarce. W sali multimedialnej zapoznali się z informacjami dostępnymi w sieci Internet. Przy okazji uczyli się poruszać w gąszczu informacji i wybierać te, które były najbardziej potrzebne. Pełni podziwu dla Pani Magdaleny postanowili namalować portrety Cykorka i napisać list. Dzieci przygotowały też kartkę z życzeniami z okazji Dnia Pisarza, który obchodzony jest 3 marca. Wizyta na poczcie okazała się prawdziwą lekcją gdyż „taki duży list nie mieści się w czerwonej skrzynce”. Na cotygodniowe spotkania z literaturą zaprasza Pani bibliotekarka Magdalena Krawczyk.

CERTYFIKAT ŚLĄSKIEJ SIECI SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE

2 marca 2018

Po prawie 3 latach realizacji programu 2 marca 2018 r. przystąpiliśmy do Śląskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie i otrzymaliśmy certyfikat. Realizowaliśmy trzyletni program „SILNY I ZDROWY CHODZĘ DO SZKOŁY”. W tym dniu w naszej szkole odbyła się uroczystość wręczenia certyfikatu, w której uczestniczyli: wojewódzki koordynator, zaproszeni goście ze środowiska lokalnego, zaproszenie dyrektorzy szkół, rodzice, uczniowie i pracownicy szkoły. W części oficjalnej szkolny koordynator programu przedstawił sprawozdanie z realizacji programu. W części artystycznej wystąpili uczniowie klasy III B realizujący innowację pedagogiczną „ Na ratunek, czyli w służbie drugiemu człowiekowi” oraz zespół taneczny realizujący innowację pedagogiczną „ Podróż śladami śląskich przodków”. Po części oficjalnej goście zostali zaproszeni na degustację zdrowych przekąsek, sałatek i ciast przygotowanych przez rodziców i pracowników szkoły.

 

KLASA SPORTOWA

28 lutego 2018

POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE
DO KLASY CZWARTEJ SPORTOWEJ
O PROFILU:PIŁKA RĘCZNA

REKRUTACJA DO SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

26 lutego 2018

NA ROK SZKOLNY 2018/2019

 

„ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM” OWOCOWE HISTORYJKI

13 lutego 2018

Celem zajęć było zapoznanie dzieci z wartościami odżywczymi owoców i warzyw oraz dostrzeżenie przez nich konieczności ich spożywania.
Podczas zajęć dzieci odgadywały zagadki, których rozwiązaniem były nazwy owoców i warzyw. Uczniowie dowiedzieli się, że warzywa i owoce mają ogromną wartość odżywczą i, że nie można ich pominąć w codziennej diecie, ponieważ zawierają składniki odżywcze i substancje o działaniu leczniczym, dlatego ich spożywanie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorobom, a nawet ich leczenia.
Dzieci poznały pojęcie witamina, dlaczego określa się je literami alfabetu, gdzie występują i jakie funkcje organizmu człowieka one wspomagają. W czasie zajęć dowiedziały się również, że należy spożywać pięć porcji warzyw i owoców w ciągu dnia. Następnie na narysowanej na arkuszu papieru pakowego dużej sylwecie człowieka dzieci wklejały w odpowiednie miejsca, tj. w miejsce ich działania na organizm człowieka, nazwy witamin, ich działanie i opis ich występowania. W czasie zajęć uczniowie również poznawali owoce i warzywa za pomocą zmysłów, uczyli się oraz wspólnie śpiewali piosenkę pt. „Witaminki”.
Na zakończenie wszyscy uczestnicy zajęć stworzyli księgę owocowo-warzywną, w której zostały umieszczone w formie komiksu zabawne historyjki przedstawiające przewagę owoców i warzyw nad słodyczami. Zajęcia w świetlicy przeprowadziła Pani Agnieszka Krasuska.

„ZDROWO JEM WIĘCEJ WIEM” – RUCH TO ZDROWIE

12 lutego 2018

Ruch to zdrowie. Zajęcia rozpoczęły się od przedstawienia się sobie wzajemnie i podziału na dwie grupy. Wybrano kapitanów drużyn. Kolejnym elementem była pogadanka o sporcie, co to jest, jak się człowiek czuje podejmując aktywności fizycznej, jakie dyscypliny sportowe znają świetliczaki, czy sport może być uzależniony od warunków pogodowych. Uczniowie pochwalili się, jakie sporty trenują. Następnymi punktami były zabawy:
„Zgadnij, jaki to sport”- Nauczyciel pokazywał uczniom rysunek przedstawiający jakiś sport. Kapitanowie drużyn po szybkiej konsultacji ze swoją drużyną wstawał i będąc pierwszym odpowiadał na pytanie, jaki to sport. To zadanie nie przyniosło większych trudności.
„Wymień dyscyplinę sportową” – Drużyny otrzymały karty pracy przedstawiające dyscypliny sportowe lub zabawy. Podczas krótkiej dyskusji zastanawiali się, jakie mogą wymienić dyscypliny letnie i sportowe na podstawie tych obrazków. Wśród nich pojawiły się nieco trudniejsze sporty, m.in. curling, bobsleje, skiring konny, frisbee.
„Pobiegnij i policz” zadanie każdego członka drużyny było podbiegnięcie do planszy przedstawiającej dużą ilość różnych piłek/kul i policzenie wybranego dla nich elementu, np. wszystkich piłek do koszykówki.
„Rob ro samo, co ja” – uczestnicy stali się na czas zabawy dyrygentami ćwiczeń sportowych. Kolejno pokazywali jakieś ćwiczenie (np. podskoki, przysiady, pajacyki), a pozostali wykonywali je za nim.
Zajęcia pozwoliły poszerzyć wiedzę świetliczaków z zakresu aktywności fizycznej. Jednak początkowy poziom wiedzy na temat ruchu i jego korzystnego wpływu na zdrowie człowieka można ocenić na dobry.Zajęcia w świetlicy przeprowadziła Pani Oktawia Noras. styczeń 2018

Strona: 1 37 38 39 40 41 52

            

Skip to content