Języki obce 2018/2019
EUROWEEK
W tym roku nasza szkoła po raz pierwszy brała udział w obozie językowym EuroWeek – Szkoła Liderów, który miał miejsce w Kotlinie Kłodzkiej.
W dniach 12-16 marca uczniowie klas siódmych i ósmych przebywali w Długopolu Zdroju, gdzie brali udział w warsztatach prowadzonych przez wolontariuszy z różnych zakątków kuli ziemskiej, m.in. z Indonezji, Filipin, Meksyku, Kolumbii i Turcji. Większość zajęć prowadzona była w języku angielskim. Na zajęciach panowała przyjazna atmosfera, pozytywne nastawienie oraz akceptacja. Dało się zauważyć, że uczniowie z dnia na dzień pokonywali bariery językowe, onieśmielenie czy niewiarę we własne możliwości. Udział w EuroWeeku zdecydowanie ośmielił uczniów, którzy nabrali większej pewności siebie i wpłynął motywująco do dalszej nauki języka angielskiego.
Zapraszamy do odwiedzenia strony EuroWeek: https://euroweek.pl
Poniżej zamieszczamy relację z poszczególnych dni widzanych okiem ucznia:
DZIEŃ 1
Po długiej podróży dojechaliśmy do OW Aleksander w Długopolu Zdroju. Po zostawieniu bagaży poszliśmy na kolację. Następnie zebraliśmy się w sali konferencyjnej wraz z uczniami
z innych szkół. Poznaliśmy tam wolontariuszy z różnych stron świata, z Indonezji, Kolumbii, Meksyku, Turcji. Dzień zakończył się integracyjną dyskoteką.
DZIEŃ 2
Nasz dzień rozpoczął się od pobudki. Po porannej toalecie zeszliśmy na śniadanie. Po krótkiej przerwie odbyły się pierwsze zajęcia z wolonariuszami. Energizer polegał na nauce tańca z Lilo z Indonezji, Carlosem i Reginą z Meksyku. Było bardzo fajnie. Po krótkiej przerwie wolontariusze podzielili nas na 9 grup. Każda z grup miała za zadanie narysować plakat, na którym mieliśmy przedstawić nasze emocje, myśli i pomysły na temat Euroweeku. Po prezentacji projektów nastąpiła kolejna krótka przerwa. Kiedy wróciiliśmy do sali nasz ulubiony wolontariusz – Lilo rozpoczął prezentację o Indonezji, kraju w którym się urodził. Byliśmy zachwyceni pięknem tego państwa. Po obiedzie wyszliśmy na spacer aby zwiedzić najbliższe okolice Długopola Zdroju. W pewnym momencie wycieczki wolontariusz Lilo poprosił nas abyśmy stanęli w kole i zaczął tłumaczyć nam zasady gry 'Lama’. Po powrocie do ośrodka poznaliśmy nowych wolontariuszy, którym zadawaliśmy pytania. Wieczorem odbył się LipSing Battle, do którego przygotowywaliśmy się od poranka.
At first we worked in groups and we met fantastic people. After that we learnt a lot of facts about Indonesia. Everything was in English. That was easy to understand because we know this language quite well. That was a new experience for us. That was a really good day!
DZIEŃ 3
Dzisiaj musieliśmy wstać na śniadanie dużo wcześniej ponieważ jechaliśmy na wycieczkę do Kłodzka. Na początku wycieczki spotkaliśmy bardzo sympatycznego przewodnika o imieniu Jerzy. Zwiedzanie zaczęliśmy od przejścia do twierdzy a następnie weszliśmy na punkt widokowy. Z punktu widokowego zeszliśmy na wystawę poświęconą życiu wojska w twierdzy. Następnie udaliśmy się do dawnej piekarni. Dokończyliśmy zwiedzanie Twierdzy i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia na tle bramy zamkowej. Gdy wróciliśmy do ośrodka czekał na nas obiad, po którym wolontariusze podzielili nas na grupy. Na kartkach robiliśmy rysunki wylosowanych kategorii. Następnie wolontariusze ogłosili „Euroweek got talent”, więc wszyscy mieli 2 godziny na przygotowanie występu. Po upłynięciu czasu, wszyscy siedzieli już na sali. Talenty były przeróżne, jedni tańczyli, drudzy śpiewali i nawet znaleźli się tacy co czytali i zaparzali herbatę. Po zakończeniu Show wszyscy zaczęliśmy tańczyć do wybranych piosenek. Kiedy dyskoteka dobiegła końca, rozeszliśmy się do pokoi.
DZIEŃ 4 (15.03.) pt
To już ostatni pełny dzień na Euroweeku. Zdając sobie sprawę, że szybko zleci postanowiliśmy spędzić go jak najbardziej intensywnie. Po śniadaniu jak co dzień był energizer, podczas którego świetnie się bawiliśmy. Następnie mieliśmy okazję zobaczyć świetną prezentację o Birmie, później zostaliśmy podzieleni ne mniejsze grupy, w których naszym zadaniem było zaplanowanie prezentacji dotyczącej Polski. Staraliśmy się wyszukać wspónie jak najwięcej pozytywnych stron. Po obiedzie udaliśmy do parku zdrojowego i pijalni wód. Popołudnie minęło nam na zaprezentowaniu wymyślonych przez nas programów telewizyjnych – potężna dawka śmiechu!!!
Wieczorem stało się to co nieuniknione czyli oficjalne zakończenie obozu, po występach i podziękowaniach otrzymaliśmy ceryfikaty i zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Pożegnaliśmy się z wolontariuszami i obiecaliśmy sobie, że na pewno wrócimy tu za rok.
DZIEŃ 5 (15.03.) pt
Dzień piąty to już powrót do naszych domów. Patrząc wstecz na minione kilka dni możemy powiedzieć, że był to naprawdę wyjątkowy czas.
Na dowód tego, iż wyjazd na Euroweek był trafionym pomysłem przytaczamy parę słów od uczestników, które zostały zaczerpnięte z ankiety przeprowadzonej na zakończenie pobytu:
’Euroweek to wspaniała przygoda, nauka i zabawa, przełamywanie własnych barier i integracja’.
’Podczas Euroweeku podobały mi się zabawy, prezentacje, możliwość rozmowy z wolonariuszami po angielsku’.
’Polecając komuś Euroweek powiedziałbym, że są tam bardzo fajni wolonariusze pełni pozytywnej energii, którzy mają bardzo dużo kreatywnych pomysłów’.
’Euroweek to najlepsza wycieczka w szkole, poznanie nowych krajów i języków, kształcenie angielskiego i poznawanie wielu niesamowitych osób’.
’Polecając komuś Euroweek powiedziałbym, że to świetna nauka przez zabawę, która sprawia, że czas na Euroweeku jest magiczny’.
’Don’t play 'hide&seek’! Come to Euroweek!’
’Euroweek polecam i tyle! Kto pojedzie, nie pożałuje!’
Christmas Quiz
Uczniowie klasy 6c byli autorami quizu świątecznego dla chętnych uczniów z klas 4-8. Zadaniem uczniów biorących udział w konkursie było odgadnięcie haseł świątecznych przy pomocy załączonego obrazkowego alfabetu. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem zarówno ze strony twórców jak i odgadujących. Po świętach wylosowano szczęsliwców, którym wręczono drobne upominki.
Zapraszamy do udziału w
Konkursie:
,, Anglojęzyczna Kartka Bożonarodzeniowa’’
Forma prac-dowolna (malowana, rysowana, wyklejana).
Format: max A4 (rozkładana).
Na stronie tytułowej zwrot świąteczny np. MERRY CHRISTMAS!,
wewnątrz- życzenia w języku angielskim ,np:,, I wish You all the best. Merry Christmas and a Happy New Year.’’
termin: do 11 grudnia
PRZEGLĄD PIOSENKI EUROPEJSKIEJ
,, THROUGH FOUR SEASONS WITH ENGLISH”
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów językiem angielskim prowadzone są dla uczniów klas pierwszych według programu innowacyjnego p. Magdaleny Wacławek : ,, Przez cztery pory roku z językiem angielskim”. Na zajęciach uczniowie zachęcani do samodzielnej pracy i myślenia poznają uroki języka śpiewając piosenki, powtarzając słowa, zwroty i wyrażenia oraz wykonując książeczki tematycznie związane z daną porą roku. Poznają charakterystyczne dla każdej pory roku rośliny, nazwy zwierząt oraz ubrań. Poszerzają treści programowe z języka angielskiego i rozwijają sprawności językowe, takie jak: słuchanie, pisanie, czytanie i mówienie.
MERRY CHRISTMAS EVERYONE
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia uczennice klasy 8c wykonały kartki świąteczne dla naszych przyjaciół z Belgii i Anglii, partnerów w projekcie Erasmus+ (2014-2016)
Już od kilku lat organizowany jest w naszej szkole Europejski Dzień Języków, który ma na celu wzbogacenie wiedzy naszych uczniów na temat krajów Unii Europejskiej i zachęcenia ich do nauki języków obcych. W tym roku szkolnym reprezentanci klas IV-VIII przygotowali przy wsparciu swoich wychowawców występy taneczne do znanych przebojów w różnych europejskich językach. Nauczyciele języków obcych naszej szkoły zorganizowali konkurs plastyczno- językowy na najciekawszy plakat.
W konkursie brali udział uczniowie klas IV-VIII.
Oto wyniki konkursu:
I miejsce: Monika Czekaj kl. 4f, Weronika Kiełbowska kl. 5e
II miejsce: Karolina Baron kl. 8c, Wiktoria Firsowicz kl. 8a
III miejsce: Alicja Tażbirek kl.5e, Wiktoria Dąbrowa kl 5e, Wiktoria Baranowska kl. 5e, Hanna Stolarska kl. 5d
Wyróżnienia: Anna Augustyniak kl.4b, Szymon Niziołek kl. 4e, Mateusz Kozioł kl. 5d, Natalia Rucińska kl.6c