SENSOPLASTYKA – zajęcia otwarte

  1. Wprowadzenie do tematu lekcji – opisanie przez nauczyciela materiałów wykorzystywanych podczas zajęć (materiały naturalne, które można powąchać i spróbować). Rozmowa na temat zmysłów i ich funkcji w życiu człowieka, określanie przez uczniów czym jest współpraca, wdrażanie do dzielenia się, zgodnego działania w grupie.
  2. Zapoznanie się przez dzieci z materiałami wykorzystywanymi na zajęciach, poznawanie zmysłowe poprzez zabawę, samodzielne podejmowane decyzji o działaniach na naturalnym materiale plastycznym, o proporcjach w tworzeniu mas plastycznych.
  3. Tworzenie cieczy nienewtonowskiej z wody i mąki ziemniaczanej.
  4. Wykonywanie domowej plasteliny, dodawanie naturalnych barwników czyli przypraw.
  5. Tworzenie dywanu sensorycznego z utworzonych przez uczniów plastelin poprzez zlepianie ich w formę płaskorzeźby na kształt prostokąta. Wypełnianie dywanu różnymi ziarnistościami: kasze, groch, soczewica, fasola, ryż, makaron. Przechodzenie bosymi stopami po wykonanym dziele – rozwijanie wrażeń zmysłowych dzieci, wpływanie na doznania sensoryczne uczniów.
  6. Działalność swobodna dzieci na dostępnym materiale, czyli skakanie, ugniatanie, tłamszenie, deptanie, ściskanie, kulanie……Do zajęć prowadzonych przez Panią Martę Siwiec w klasie IB dołaczyły się i inne dzieci, bo pogoda sprzyjał zajęciom na podwórku.

 

18 czerwca 2019