PRAKTYKI STUDENCKIE
Zajęcia z zakresu kompetencji społecznych dla klasy 5.
Temat: Rękodzieło artystyczne – Włóczkowe gałganki.
Cel zajęć: · zapoznanie uczestników z pochodzeniem wełny, sposobem jej pozyskiwania i farbowania, a następnie sposobem wykonania wełnianych gałganków, stymulowanie twórczego myślenia,kształtowanie umiejętności postrzegania sukcesu
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Rozpoczynając warsztaty nauczyciel podaje temat, a następnie omawia podstawowe elementy włóczkowych gałganków. Zapoznaje uczniów z pochodzeniem wełny, sposobem jej pozyskiwania i farbowania.
- Prowadzący prezentuje wybrane projekty włóczkowych gałganków.
III. Nauczyciel wyjaśnia zasady projektowania gałganków rękodzielniczych, rozdaje uczestnikom karty projektowe i motki.
- IV. Uczestnicy wykonują projekty gałgankowych ludzików.
- Prowadzący przeprowadza korekty wykonywanych projektów, a uczestnicy po wprowadzeniu niezbędnych poprawek wykonują swoje własne gałganki.
- W trakcie wykonywania pracy, prowadzący nadzoruje przebieg prac, sprawdza zgodność wykonania z założeniami przedstawionymi w projekcie. Dokonuje niezbędnych poprawek i zmian.
VII. Po wykonaniu całego gałganka ozdabiają je według własnego uznania plastikowymi oczami, kokardami, koralikami, itp. Wprowadzenie elementów dramy – scenki rodzajowe
VIII. Po wykończeniu wszystkich prac uczestnicy przygotowują prezentację wykonanych prac. Omawiają swoje prace, mogą wybrać najlepsze prace i wyróżnić ich twórców.
Zajęcia prowadziła praktykantka Pani Alina Bachara oraz wychowawczyni klasy 5 Pani Aleksandra Zacharko.