KAMPANIA „POROZMAWIAJMY O TRUDNYCH UCZUCIACH”

19 lutego 2018

Zapraszamy na stronę miejskiej KAMPANII „Porozmawiajmy o trudnych uczuciach” zawierająca wszystkie pomocne materiały, w tym film o nastolatkach prezentowany podczas konferencji inauguracyjnej, prezentacje multimedialne i konspekty.

Działania podejmowane w ramach kampanii mają pomóc nauczycielom, rodzicom i uczniom w uzyskaniu niezbędnych informacji mogących zapobiec dramatycznym decyzjom dzieci – zwłaszcza pokazanie roli rozmowy, wysłuchania, przyjęcia trudnych uczuć dziecka.

Zachęcamy rodziców  do skorzystania  do odwiedzenia strony działającej pod adresem:

www.dlaczego.ppptychy.pl

„ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM” OWOCOWE HISTORYJKI

13 lutego 2018

Celem zajęć było zapoznanie dzieci z wartościami odżywczymi owoców i warzyw oraz dostrzeżenie przez nich konieczności ich spożywania.
Podczas zajęć dzieci odgadywały zagadki, których rozwiązaniem były nazwy owoców i warzyw. Uczniowie dowiedzieli się, że warzywa i owoce mają ogromną wartość odżywczą i, że nie można ich pominąć w codziennej diecie, ponieważ zawierają składniki odżywcze i substancje o działaniu leczniczym, dlatego ich spożywanie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorobom, a nawet ich leczenia.
Dzieci poznały pojęcie witamina, dlaczego określa się je literami alfabetu, gdzie występują i jakie funkcje organizmu człowieka one wspomagają. W czasie zajęć dowiedziały się również, że należy spożywać pięć porcji warzyw i owoców w ciągu dnia. Następnie na narysowanej na arkuszu papieru pakowego dużej sylwecie człowieka dzieci wklejały w odpowiednie miejsca, tj. w miejsce ich działania na organizm człowieka, nazwy witamin, ich działanie i opis ich występowania. W czasie zajęć uczniowie również poznawali owoce i warzywa za pomocą zmysłów, uczyli się oraz wspólnie śpiewali piosenkę pt. „Witaminki”.
Na zakończenie wszyscy uczestnicy zajęć stworzyli księgę owocowo-warzywną, w której zostały umieszczone w formie komiksu zabawne historyjki przedstawiające przewagę owoców i warzyw nad słodyczami. Zajęcia w świetlicy przeprowadziła Pani Agnieszka Krasuska.

„ZDROWO JEM WIĘCEJ WIEM” – RUCH TO ZDROWIE

12 lutego 2018

Ruch to zdrowie. Zajęcia rozpoczęły się od przedstawienia się sobie wzajemnie i podziału na dwie grupy. Wybrano kapitanów drużyn. Kolejnym elementem była pogadanka o sporcie, co to jest, jak się człowiek czuje podejmując aktywności fizycznej, jakie dyscypliny sportowe znają świetliczaki, czy sport może być uzależniony od warunków pogodowych. Uczniowie pochwalili się, jakie sporty trenują. Następnymi punktami były zabawy:
„Zgadnij, jaki to sport”- Nauczyciel pokazywał uczniom rysunek przedstawiający jakiś sport. Kapitanowie drużyn po szybkiej konsultacji ze swoją drużyną wstawał i będąc pierwszym odpowiadał na pytanie, jaki to sport. To zadanie nie przyniosło większych trudności.
„Wymień dyscyplinę sportową” – Drużyny otrzymały karty pracy przedstawiające dyscypliny sportowe lub zabawy. Podczas krótkiej dyskusji zastanawiali się, jakie mogą wymienić dyscypliny letnie i sportowe na podstawie tych obrazków. Wśród nich pojawiły się nieco trudniejsze sporty, m.in. curling, bobsleje, skiring konny, frisbee.
„Pobiegnij i policz” zadanie każdego członka drużyny było podbiegnięcie do planszy przedstawiającej dużą ilość różnych piłek/kul i policzenie wybranego dla nich elementu, np. wszystkich piłek do koszykówki.
„Rob ro samo, co ja” – uczestnicy stali się na czas zabawy dyrygentami ćwiczeń sportowych. Kolejno pokazywali jakieś ćwiczenie (np. podskoki, przysiady, pajacyki), a pozostali wykonywali je za nim.
Zajęcia pozwoliły poszerzyć wiedzę świetliczaków z zakresu aktywności fizycznej. Jednak początkowy poziom wiedzy na temat ruchu i jego korzystnego wpływu na zdrowie człowieka można ocenić na dobry.Zajęcia w świetlicy przeprowadziła Pani Oktawia Noras. styczeń 2018

ZDROWO JEM WIĘCEJ WIEM – BIAŁA KRAINA

Przystąpiliśmy do realizacji kolejnego zadania w ramach programu „ Zdrowo jem, więcej wiem”. Tym razem wybraliśmy się do Białej Krainy Cukrowej Wróżki, by dowiedzieć się, czy ludzie w niej mieszkający są szczęśliwi. Aby dotrzeć do Białej Krainy dzieci odbyły podróż Zdrowolotem, wykorzystując zabawę ruchową pt. „Samoloty”. Następnie przeszły Tajemniczym Tunelem na spotkanie z Cukrową Wróżką. Po powitaniu Wróżka zaprosiła wszystkich do rozwiązania zagadek o soli i cukrze, a następnie dzieci otrzymały portrety Cukrowej Wróżki i narysowały, jak wyobrażają sobie jej krainę, w której dominują dwie substancje – sól i cukier. Po zaprezentowaniu prac plastycznych Wróżka poprosiła,  żeby dzieci zastanowiły się, czy mieszkańcy jej krainy są naprawdę szczęśliwi. Wtedy odbyła się burza mózgów i padały różne propozycje wskazujące wady i zalety mieszkania w takiej krainie. Okazało się, że jednak wad jest więcej i wszyscy przyznali, że mieszkanie w Białej Krainie nie jest zdrowe. (Na tym etapie można było zauważyć, że poziom wiedzy dzieci jest dobry, ale nie znają chorób, jakie te substancje wywołują.) Cukrowa Wróżka odbyła z dziećmi pogadankę przybliżając im informacje na temat rodzajów soli i cukru, skąd się biorą, ich wady, zalety i zamienniki. Po zdobyciu tych informacji dzieci przystąpiły do odczytywania etykiet na opakowaniach różnych produktów. Bardzo dużym zaskoczeniem było dla dzieci to, że w większości tych produktów można znaleźć sól i cukier, nawet pod nieznanymi dla nich nazwami, więc ludzie spożywają ich sporo. Następnie za pomocą smaku i dotyku uczniowie rozpoznawali różne rodzaje soli i cukru oraz produktów zawierających sól i cukier. Wszyscy wspólnie zastanowili się, jakimi produktami można zastąpić sól(przyprawy) i cukier ( miód, suszone owoce, naturalne soki), aby zdrowo jeść i żyć. Mając już pełną wiedzę na temat soli i cukru dzieci przystąpiły do tworzenia drzewek decyzyjnych wskazując zalety oraz wady spożywania cukru lub soli oraz układali puzzle z hasłem ,,Nie solimy! Nie słodzimy! Wybieramy witaminy! Po pożegnaniu z Cukrową Wróżką dzieci wróciły do klasy Zdrowolotem. Uczniowie chętnie brali udział w zajęciach i z wielkim zaangażowaniem wykonywali wszystkie zadania. Była to niezwykła podróż, którą razem odbyli. Zajęcia w świetlicy przeprowadziła Pani Małgorzata Lewicka.styczeń 2018.

KONCERT UMUZYKALNIAJĄCY

24 stycznia 2018

Cyklicznie odbywające się w naszej szkole koncerty umuzykalniające są odpowiedzią na zapotrzebowanie pogłębiania treści muzycznych w edukacji szkolnej. W szczególności na kształtowanie umiejętności słuchania muzyki, doskonalenie ekspresji wokalne, rozwijanie kreatywności muzycznej i dostarczanie podstawowej wiedzy z zakresu historii muzyki oraz jej teorii. Zależy nam na wykształceniu dziecka jako znawcy muzyki, jako słuchacza, jako wykonawcy i twórcy muzyki. Gościliśmy dzisiaj artystę  Pana Dariusza Wantuch – lidera zespołu Avocado, finalistę programu Must Be The Music. Tematem koncertu były instrumenty perkusyjne melodyczne oraz latynoamerykańskie takie jak marakasy, cynga, bongosy, cabasa.

RUDOLPH – THE RED-NOSED REINDEER

11 stycznia 2018

Uczniowie z klasy 3b i 3a biorący udział w zajęciach rozwijających zainteresowania uczniów językiem angielskim  ,,English is easy ’’ zaprezentowali sztukę:,, Rudolph- the Red-Nosed Reindeer” ( Rudolf- czerwononosy Renifer). To pouczające przedstawienie jest opowieścią o potrzebie tolerancji i akceptacji wbrew wszelkim odmiennościom. Historia Renifera Rudolfa przypomina nam  o potrzebie bycia dobrym dla drugiego człowieka i akceptowania go takim jaki jest, a przede wszystkim dostrzegania jego wewnętrznego piękna i dobroci.
Bohaterowie przedstawienia to: Narrator, który wprowadzał widzów w świat bajki o Rudolfie,  Rudolf, Mama Rudolfa, Święty Mikołaj i 8 reniferów. Wszyscy aktorzy bardzo ładnie zaprezentowali grane przez siebie postacie. Na koniec wszyscy zaśpiewali piosenkę : „It’s Christmas Day”, a Święty Mikołaj rozdał każdemu dziecku malutką niespodziankę.

BEZPIECZNE FERIE

PRZECZYTAJ, PAMIĘTAJ, PRZEKAŻ INNYM !

ZAJĘCIA INTEGRACYJNE

8 stycznia 2018

Uczniowie klas pierwszych wzięli udział w spotkaniu z pracownikiem PPP- pedagog Dorotą Piórek. Celem zajęć była integracja zespołu klasowego, poznanie zasad właściwego zachowania podczas lekcji, wzajemnego słuchania się i zgodnej pracy grupowej. Walorami wychowawczymi pracy w grupie jest rozwijanie poczucia wspólnoty i współdziałania z zespołem. Zadaniem dzieci było wykonanie plakatu grupy poprzez odrysowanie sobie nawzajem dłoni, wymyślenie nazwy i okrzyku grupy. Każda grupa miała możliwość przedstawienia i zaprezentowania wyników swojej pracy.  Wszystkie zespoły wywiązały się z powierzonego zadania doskonale! Mamy nadzieję, że taka umiejętność pracy w grupach będzie procentowała na przyszłość.

 

KARTKA ŚWIĄTECZNA – KONKURS

5 stycznia 2018

Uczniowie klas I-VII  mieli możliwość zaprezentowania swoich umiejętności plastycznych i językowych w konkursie: ,, Anglojęzyczna Kartka Bożonarodzeniowa:” Oto wyniki:

Klasy pierwsze:
I miejsce: Milena Kiliszkowska kl 1b,
II miejsce: Kinga Tokarska kl.1a,
III miejsce: Wiktoria Kortmann kl. 1b
Wyróżnienie: Dawid Kwaśniewski kl.1b, Oliwier Kaukakis  kl.1b

Klasy drugie:
I miejsce: Natalia Ferenc kl.2a,
II miejsce: Tymoteusz Król kl.2a,
III miejsce: Oliwia Tokarz kl. 2a
Wyróżnienie: Wojciech Jarosiewicz kl.2b

Klasy trzecie:
I miejsce: Zuzanna Bluszcz kl.3d,
II miejsce: Zuzanna Nycz kl. 3b,
III miejsce: Laura Nocuń kl.3e
Wyróżnienie: Ewa Orszulak kl.3f, Zofia Matysiak kl.3c

Klasy czwarte:
I miejsce: Hanna Stolarska kl.4d,
II miejsce: Weronika Kiełbowska kl. 4e,
III miejsce: Sonia Szarek kl.4b
Wyróżnienie: Nikola Terebka kl.4d, Wiktoria Baranowska kl. 4e

Klasy piąte:
I miejsce Laura Grodzka kl.5c,
II miejsce: Jakub Kozyra kl. 5c,
III miejsce: Michalina Pająk kl. 5b
Wyróżnienie: Michalina Pamuła kl. 5b

Klasy szóste:
I miejsce: Aleksandra Jewuła kl. 6c,
II miejsce: Oliwia Pająk  kl. 6a,
III miejsce: Martyna Golec kl.6b
Wyróżnienie: Paweł Hadasz kl.6b, Patrycja Jędrzejczyk kl.6c

Klasy siódme:
I miejsce: Arleta Malcharek kl. 7b
II miejsce: Nikola Żmuda kl.7b
III miejsce: Katarzyna Jaśnikowska  kl.7b
Wyróżnienie: Jakub Braliński kl.7b, Karolina Baron kl.7c

Uczniowie zostali nagrodzeni dyplomami i upominkami.

BOZE NARODZENIE

28 grudnia 2017

Prawdziwe Święta Bożego Narodzenia nie mogą się obyć bez wspólnego kolędowania i łamania opłatkiem. Nasza szkoła podtrzymuje te tradycje, dlatego 22 XII 2016 r. uczniowie wszystkich klas obejrzeli piękne i wzruszające jasełka, po których odbyły się klasowe spotkania przy wigilijnym stole, łamanie opłatkiem, składanie życzeń i wspólne śpiewanie kolęd.

{"slides_column":"6","slides_scroll":"3","dots":"true","arrows":"true","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"false"}